torsdag den 23. oktober 2014

Musik, musik, musik, musik, musik

Ja ja ja ja ja jaah , musik er jo det eneste jeg fokuserer på nu, og det er fedt! Dejligt ikke at skulle tænke på også at lære tysk, engelsk, oldtidskundskab, historie og alt muligt andet - som dog bestemt ikke var ligegyldigt, men ting som jeg vidste jeg ikke ville komme til at arbejde fuldtid med i fremtiden.
Nu er det "bare" musik på en hel masse forskellige måder. Der er dog også mange discipliner at holde styr på.
Jeg er i gang med at udtænke en arbejdsplan for min øvning. Det vil nok tage noget tid inden jeg finder det helt optimale. Det kan være svært at få øvet på det hele.




Jeg har det sjovt med at udtænke og forberede materialer der kan hjælpe elever i min undervisning med at forstå det hele bedre.












Min søde elev fik lov at låne mit puslespil og tegne noget på, der havde med musik at gøre. Så dette flotte puslespil kan vi hygge os med som en lille pause til hjernen i undervisningen.



Jeg har besluttet at undervise i solmissation, altså skalaen på do, re, mi, fa, so, la, ti - for det er noget af det "nye" jeg først rigtigt er blevet præsenteret for her på musikkonservatoriet - og det er GENIALT. Det hjælper på så mange måder og så mange sammenhænge, når man kan mestre det. Det gør mange ting lettere bl.a. at forstå tonerne, at lære hurtigt, regne ud, huske bedre, synge renere og meget præcist at undervise med. Svært at forklare, men det er altså genialt :-)






Ja og så har Netto jo startet på juleprodukterne... Så jeg har købt mit yndlingsslik. Eisküsschen, som nærmest bare er nougat <3 mmmmmh.

Og her er der købt for en masse billige ting i Nettos gode rodekasse med tilbud på fx 9 bulede majsdåser.
Besparelse = 71 kr. wuhu




Ingen kommentarer:

Send en kommentar