mandag den 8. september 2014

3. uge skudt i gang

Så er jeg tilbage på bloggen for en stund, til dem der havde savnet indlæg!

2. uge var rigtig god, da jeg endelig rigtigt var kommet i gang - og nu i 3. uge kan man mærke at der sker noget og man nærmer sig en fast rytme i hverdagen - fx som at huske at booke øvelokaler, huske at øve på gode tidspunkter hjemme og også slappe af. (det sidste er jeg nu ret god til...)

Men altså.. Koret(bestående af alle organister og AM'ere) sang fredag til gudstjeneste i Trinitatiskirken. det lød, hvis jeg selv skal sige det, virkelig smukt. Og jeg glæder mig vildt meget til at synge mere med dem! Og så er det jo også i dette kor at vi skiftes til at øve os på hinanden, når vi skal lære at dirigere et kor. Os 1'ere, som vi bliver kaldt, skal dog først lige have en masse undervisning i korledelse, i vores mindre grupper, inden vi kan prøve det af foran hele koret. Det bliver skægt at prøve til den tid.

Vi har haft det omtalte fælleskor her til morgen og til eftermiddag korledelse. For at være ærlig, og meget ydmyg.. så var jeg pissegod til korledelse i dag :-D ej, men det var i hvert fald min egen succesoplevelse. Vi konkurrerer jo overhovedet ikke med hinanden, så det er ikke for at sige noget som helst om hvorvidt jeg er dårligere eller bedre end de andre - men overfor mig selv, og i forhold til min egen udvikling gjorde jeg det skidegodt! Det har jeg lært mig selv, at man gerne må sige! Især fordi det er så stor en motivation til at øve sig og blive en smule bedre end man var sidste gang - uanset hvilken sammenhæng. Man bliver slet ikke motiveret, hvis man slår sig selv i hovedet over hvor dårlig man var.
Og igen - det er uden konkurrence med andre end en selv.


Jeg har egentlig denne Nescafé stående for Kaspers og min mors skyld, som så kan drikke kaffe, når de er på besøg - men jeg forsøger mig alligevel en gang i mellem med at smage det. Jeg synes det er så hyggeligt, når folk drikker kaffe, så jeg kunne godt tænke mig at kunne lide det! Men det har jeg altså  bare ikke rigtigt kunnet endnu. Men duften minder mig om noget dejligt, så jeg blander det med en omgang kakao og så smager det helt fint.

Eftermiddagssnack... Nutella!


Så har jeg haft gang i noget vegetar-sushi... altså ris og agurker med al mulig dressing og tilbehør..



I weekenden var jeg på Fyn og besøge familien, 2 fødselsdage, afslapning med mor og til Dansk Super Kart med søster som måske snart (ikke) bliver populær blandt de hurtige gokart-drenge, for hun kører nok fra dem inden længe..

Og nu er jeg tilbage til Kbh, hvor de driller mig når jeg snakker fynsk ;) men de synes vist bare det lyder sødt...


Ha' en god dag allesammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar