torsdag den 11. september 2014

AM-tøsehygge

Jeg har torsdag aften spist middag med de 4 andre piger fra min linje, på Anna Johannes kollegie. Vi svinger rigtig godt sammen og hygger os bare. Vi har alle 5 en klassisk baggrund - og det er lidt sjovt med en hel årgang kun med klassiske piger. 

Anna Johanne: Sanger
Lisa: Cellist
Anna Sofie: Pianist
Siri: Pianist
Emma: Pianist (hvis nogen var i tvivl)

Vi har en del undervisning sammen, nærmest alle fag, bortset fra klaver, brugsklaver, sang - og ikke alle har hørelære sammen. Men resten har vi sammen, så det er rigtig fedt, at vi har det godt med hinanden!

Lisa har en dreng på næsten et år. Han var også med til middagen.. her kunne vi virkelig se at vi med god grund er på vej ind i pædagogikkens verden.. Vi elsker ham jo!

Fredag er der fest med middag til konservatoriet, hvor der er superhelte-tema. Her vil vi AM'ere også mødes og hygge lidt inden, samt gøre vores kostumer klar! Det bliver en sjov fest er jeg sikker på.


Torsdag siger mit skema: Musikpædagogik fra 09.30 - 11.00 og brugssang fra 15.55 - 16.15... Det er virkelig en lang pause jeg har mellem de to fag. Denne torsdag fik jeg faktisk brugt tiden på at øve! Ca. 4½ time! Jeg har vist aldrig før øvet så meget på én dag. Det bliver en god dag, hvor jeg bare lukker mig inde i et øvelokale og er tvunget til at øve, uden at blive distraheret af tv/computer osv.

Til musikpædagogik næste gang er vi blevet bedt om at tage en sang med, som vi rigtig godt kan lide, som fx en børnesang, som vi synes skal blive ved med at blive sunget.
Jeg har fundet den perfekte.



Jeg kiggede den gode gamle "De små synger" frem og har fundet min totale yndlingsang fra da jeg var lille!


Tre små soldater! Jeg har set en optagelse af mig selv stå og skråle den sang helt igennem mens jeg tager regntøj på. Jeg bladrede bogen igennem og så den - jeg kunne så tydeligt huske tegningerne på disse to sider - jeg må virkelig have sunget den mange gange, for det er de eneste billeder i bogen jeg husker så klart!
Jeg vælger denne sang, for det første fordi jeg virkelig godt kan lide den og det er et godt minde, men også fordi jeg synes det er fedt, at der er en så klar historie gennem sangen, som er let at huske for børn, for den giver mening i en logiske rækkefølge og med en sød prinsessehistorie. Den er dejlig.
Adskillelige af mine konfirmationssange var også skrevet på denne melodi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar