mandag den 15. september 2014

På "læseferie" i Herning



Jeg landede i lørdags hjemme hos Kasper i Hammerum, efter en lang togtur med tømmerhans... Nå men, det var dejligt at komme herhen! Vi har hygget helt vildt med at lave dejlig mad, spise slik, se film, handle ind og gå hele vejen ind til byen i Herning.




Jeg har jo for et stykke tid siden foræret ham en hjemmelavet kogebog, fordi vi synes det er så hyggeligt at lave lækker mad sammen. Så den skal i brug i løbet af ugen.

Vi er startet med at lave mad fra denne dejlige bog: Og det blev lækkert!


Ellers har jeg jo pakket alle lektierne, så jeg har nok at tage mig til mens Kasper er i skole



I dag har jeg formået at læse denne bog:


I musikhistorie dette semester handler det om middelalder og renæssance. Så jeg har lånt nogle bøger på biblioteket for at få ordentligt fat i det hele. Fordi mig og historielærere.... Jeg forstår dem ikke altid. Så må jeg gøre det selv. Man kan selv vælge hvilke 2 semestre man vil til eksamen i, i musikhistorie - og jeg vælger som det første dette semester, så det er bare om at få læst :-) Og det er ret spændende, så det gør mig skam ikke noget. 

Mens jeg læser sidder jeg med denne her:


Det er både for at holde mine hænder beskæftigede mens jeg læser - så jeg fx ikke spiser slik eller sådan noget... og for at styrke mine fingre i forbindelse med klaver. Win-win! 


Nå men i går var der bland-selv-slik til 5 kr./100 g - så det skulle vi ha'! Plus noget hvid chokolade....
Hver evig eneste gang jeg spiser hvid chokolade tænker jeg af en eller anden grund på en film jeg så, da jeg var lille, hjemme hos mormor, mens jeg spiste en chunch-bar

Filmen er "Det skaldede spøgelse" fra 1992

Jeg fortalte om den der film, som hvid chokolade altid mindede mig om, men hvilken jeg ikke kunne huske navnet på - bare at det var noget med en skaldet mand, gammel, dansk film, lidt uhyggelig, noget måneskind og en slags mose eller noget.. Og Kasper kunne så genkende den og også huske noget med et grønt klædeskab. Så han fandt den på magisk vis på nettet uden at vi vidste hvad den hed.
Og så var vi nødt til at se den og spise hvid chokolade. Det passede af en eller anden grund helt perfekt sammen efter min smag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar