tirsdag den 26. august 2014

Jeg er nu studerende...


Ja, jeg er studerende - og her ses min udsigt mens jeg venter på undervisning i brugsklaver.
Brugsklaver er eneundervisning på 15 min/uge, hvor man kort sagt lærer at spille former for klaver, der er anvendelige fx i forhold til korledelse, fællessang eller andet. Og det var en rigtig sød underviser (ligesom alle de andre her).
Jeg har også haft klassisk klaver, altså mit hovedfag. Hanne er også en rigtig sød underviser! Her har jeg så 20 min/uge... Det er ikke meget, men der er mange, der får det skemalagt sådan, at man lægger de 20 min sammen til 40 min hver anden uge. Men jeg ved endnu ikke hvad der er bedst, så jeg venter lige og ser.


Og så holdt vi AM-piger pause herude på teressen - vi er 5 på vores årgang, og vi er alle sammen piger, der spiller/synger klassisk musik - men konservatoriet har en virkelig hyggelig teresse ved kantinen, og solen har skinnet så dejligt i dag :) Teressen minder mig om det kære væksthus på Midtfyns Gymnasium <3 Dejlig venner derinde! R.I.P væksthus... ;)



Så havde jeg også ensembleledelse i dag. Det er for fedt! Vi starter med klassisk og senere på uddannelsen skifter vi til rytmisk. Vi startede med, ligesom til korledelse, at lære slagskemaer for at dirigere. Og vi dirigerede med stok! (eller tryllestav, som vi kalder den!) Der er virkelig noget magisk og lækkert over sådan én. OG - vi er blevet bedt om at købe en til næste uge! :-D wuhu, det bliver så sejt! Gad vide om det er staven, der vælger sin ejer?


Søndag aften var der jo Zulu Comedy Galla... så, jeg hyggede mig med slik og te og sodavand... og vand.. :) Og Kasper med på Skype, som også spiste slik og kage. Hyggelige møder vi har :)



Så er der lidt studentermad...




Meeeen, jeg får også lavet lidt ordentlig mad - her er der laks!





Hyggeligt at I følger med - ses




Ingen kommentarer:

Send en kommentar